1 Kasım 2011 Salı

Felaket

        Cümleme felaket diye başladım. Aslında bloğumda bir şey yazarken güzel şeyler söyleyerek başlamayı tercih ederim fakat son günlerde yaşadıklarımızın içinde güzel bir şey bulamadığım için bu şekilde başlamaya karar verdim. Önce felaket dememin nedenini açıklayayım. Felaket hepimizin bildiği gibi büyük zararlara yol açan,üzüntü ve sıkıntılara neden olan olay yada durumlardır. Geçtiğimiz hafta iki felaket birden yaşadık Van Depremi ve git gide artan Şehit sayımız.
          Önce Şehit haberlerinden yola çıkarak bir şeyler söylemek istiyorum. Her gün şehit sayısı giderek artıyor, ne bir önlem alabiliyoruz, ne gösterdiğimiz tepki bir işe yarıyor. Yine aynı, yine aynı. Geçenlerde bir haberde yıl ve şehit sayılarını inceledim. Gerçekten anlam veremediğimiz bir şekilde önlenemez artış var. Bunun nedeni olarak siyasal çıkarları, teknolojinin gelişmesiyle pkk'nın eline geçebilen her türlü silahları gösterebiliriz.Askerimiz dağda bizim için çatışıyor, şehit oluyor. Haberlerde 10 dakikadan fazla yer almıyor. Başbakanımızın bilmem kimle görüşmesi o günün haberinin ana başlığı oluyor. Neden ? Devletin müdahalesinden korkan medya patronları yüzünden mi? Belki.. Basın özgürlüğünü savunamayan halk yüzünden mi ? Belki.. Neden büyük acılar yaşadıktan sonra bir şeyler değişiyor? Neden insanlar koyun sürüsü gibi kim ne yapıyor bakmadan oy veriyorlar ? Tamam, tamam siyasete fazla girmeden devam edelim en iyisi. Olur ya sosyal medya bu, bir yerlerden birinin kulaklarına gider. Sonra ne yaparız biz! İşte bu zihniyet yüzünden insanlar gerçekleri söyleyemiyor. Terörü temizleyeceğiz dediler. Tamam dedik bu sefer galiba olacak. En fazla 5 gün süren operasyonla terörü bitirdiler. Tabiiki bitmedi, bitmeyecek. On binler ölecek, ama takım elbiseli fiyakalı adamların umurunda olmayacak, onları meşgul eden daha önemli konular var.
          Depreme gelecek olursak. Son yıllarda yaşadığımız ikinci büyük felaket. Yüzlerce ölü, binlerce yaralı, insanlar sokakta perişan. Normalde bir ülkede halk devlete sığınır böyle durumlarda. Bizde durum biraz ters! Devlet halka sığınıyor. Halk sayesinde toplanan milyonlarca para, yardım ne olacak, gidecek mi? İşte o merak konusu. İstanbul'dan giden yardım tırları Van'a gitmeden '' Van''lı olmayan insanlar tarafından soyuluyor. İnsanlar ölme tehlikesi olduğu için sokakta yatarken çevre illerden gelen insanlar evlere girerek hırsızlık yapıyor. Yardım kolileri Vana ulaşıyor. Tırın üstünden rasgele fırlatılıyor, tavuğa yem verir misali. Hepsini geçtim ''Nefret Söylemi'' ve bunun yaptırımı en üzücü olan şey. İnsanlar Türk-Kürt ayrımı yapıyorlar. Bunu sosyal medya sayesinde rahatlıkla dile getiriyorlar. Çok yanlış. Müge Anlı'nın programda söylediği ayrımcı sözler, insanların twitter'da yazdıkları gerçekten çok üzücü. Her şeyin ötesinde insan,insandır.Yardıma muhtaç olduğunda koşacaksın ki yarın sanada olduğunda onlar yardım etsin.Değinmek istediğim bir konu daha var. İnsanlarda utanma diye bir şey kalmamış. Vana giden yardım kolilerinden mini etek,mayo,yırtık klasör gibi saçma sapan şeyler gönderenler, ev temizliği yaparken kirlilerini, pis eşyalarını Van'a yollayanlar, sizden utanıyorum. Sizinle aynı havayı soluduğum için üzülüyorum.
         Söyleyecek o kadar çok şey var ki ama kısa tutmak istedim yazımı. Ben Vandaki insanlar için kan verdim, para yardımı yaptım, kıyafet yardımı yaptım. Oradan birileriyle irtibata geçip nerede ne eksik var öğrenmek için elimden geleni yaptım. Herkes yardım etmeli, herkes elini uzatmalı ki  Devletin koruyamadığı halk kendi kendini koruyabilsin.

1 yorum:

  1. Oxford International Garantisi İle WAT İş Fuarında Buluşalım

    Her üniversite öğrencisinin, öğrencilik hayatı boyunca en az 1 defa katılması tavsiye edilen Work and Travel programına Oxford House College ve Oxford International garantisi ile iş fuarında iş bulup katılabilirsiniz…

    17 Aralık 2011 Cumartesi günü İstanbul Hilton’da işverenlerin katılacağı iş Fuarında , kendi işini kendin seçip programa Oxford güvencesiyle katılabilirsin.

    Amerika’dan eğlence parkları, restorantlar, fast food işleri, oteller, tatil köylerinin katılacağı iş fuarında sadece 200 kişi işlere seçileceği için kontenjan sınırlıdır.

    17 Aralık’da işinizi garanti etmek için lütfen kaydınızı 15 Aralık gününe kadar Oxford Work and Travel departmanına yaptırınız.

    Siz de işverenleriniz ile yüz yüze görüşüp, farklı iş alternatifleri arasından Amerika’daki işinizi seçme fırsatına sahip olabilirsiniz.

    Not : İş fuarına katılım kontenjan ile sınırlıdır. Yerinizi ayırtmak için lütfen Oxford Work
    and Travel departmanı ile iletişime geçiniz.

    Facebook Etkinlik Sayfası : https://www.facebook.com/events/124057504373399/?ref=notif&notif_t=event_invite

    Detaylı bilgi için : http://www.oxfordhousecollege.com/default_content.asp?ID=03112011132209&IDM=1114&language=T

    Telefon – Web – Mail : +90 212 444 1 287 | http://www.oxfordhousecollege.com | info @ oxfordhousecollege.com

    Facebook Resmi Sayfamız : https://www.facebook.com/OxfordInternationalWorkandTravel

    YanıtlaSil